woensdag 8 mei 2024

Het reservaat

Het reservaat
Liselotte Stavorinus
ISBN: 978-9461-091659
Thriller


Jessica Dudock verhuist met haar man en hun drie kinderen van Curaçao weer terug naar Nederland. Ze komen terecht in de kille leefomgeving van een chique dorp, gekscherend ook wel Het Reservaat genoemd. Gelukkig neemt Maxime Voorbach, de flamboyante echtgenote van de bekende televisieproducent Marcus Voorbach, Jessica onder haar hoede. Ze introduceert Jessica bij haar hechte vriendengroep en leert haar de gebruiken en regels van het reservaat. Jessica begint zich eindelijk thuis te voelen en bloeit op.
Maar na verloop van tijd blijken de relaties binnen de vriendengroep gecompliceerd te zijn. De onderlinge relaties zijn gespannen, niets is wat het lijkt en Jessica raakt verwikkeld in een web van list en bedrog.


Recensies:

Ik had dit boek aangeraden gekregen en ik was eerst kritisch maar zodra ik begon te lezen was ik verkocht! Geestig en goed beschreven. Eerst vooral grappig en herkenbaar als je uit een Reservaat komt (ik kom zelf uit Aerdenhout maar dat is hetzelfde als 't Gooi) en langzamerhand superspannend tot de laatste bladzijde! Mooi taalgebruik en meeslepend geschreven, je kunt t moeilijk wegleggen. Ik begrijp absoluut niet waar de recensie van 1 ster op slaat want het is beslist geen plagiaat en ook al gaat het ook over een vriendengroep uit een rijke omgeving, de verhaallijnen zijn totaal anders. Misschien niet verder gelezen dan de eerste bladzijden? Dit boek is een aanrader!
Ardenhout


Op de cover staat dat het een thriller is maar ik vind het resultaat meer een spannende roman. Overigens ook niks mis mee! Het verhaal leest vlot door de prettige schrijfstijl en de korte hoofdstukken.
Naar het einde toe krijgt het verhaal meer spanning en het ontvouwt zich in een onverwachts slot.
Liselotte heeft me gegrepen met haar debuut. Ik heb het boek in een adem uitgelezen.
Een minpuntje vind ik de vele schrijffouten in het boek.
Kortom een heerlijk boek om tussendoor te lezen en even in de wereld van de rijken te vertoeven, al geef ik de voorkeur aan mijn eigen leven in de 'normale' wereld.
Silvia61


"Het Reservaat" laat je een kijkje nemen in de wereld van luxe, geld en jaloezie. Hoofdpersoon Jessica Dudock komt terecht in deze wereld. In eerste instantie voelt ze zich er alles behalve thuis, tot ze de juiste mensen om zich heen heeft verzameld. Als ze eenmaal haar draai heeft gevonden geniet ze van alles wat het luxe leven haar te bieden heeft, tót ze merkt dat haar vrienden vijanden blijken te zijn.
"Het Reservaat is een heerlijk, snel en spannend boek voor de lezende "Gooische Vrouwen- fan".
Supermi

Een thriller wat leest als een roman. Het betreft het leven in het Gooi en net als Gooise Vrouwen, is dit duidelijk niet mijn genre. Ik walg daarvan want ik ken die wereld helaas ook en ik beken dan ook eerlijk dat ik na driekwart van het boek gelezen te hebben, het heb dichtgeslagen.
GH

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

wat vond je van deze post?