dinsdag 9 april 2024

Maandagmorgen

 Maandagmorgen een dag in april. Het weer is zacht en mooi en dus op pad met de camera. Vandaag weer eens naar het Wandelbos Tilburg. Ik meende dat het wel rustig zou zijn, maar een wandeling werd een hele tocht. Er was veel te zien en nog meer te horen. De vogels floten flink en vlogen af en aan. De zon scheen een beetje dus prima foto weer. Daar dachten meer mensen over en let wel, ik zag meer dan twintig mensen met een camera. Gekkenwerk eigenlijk, vooral de plaatsen waar je de ijsvogel kan spotten was gewoon gebarricadeerd door de spullen van fotografen, dus daar kon je al niet bij. Dan het favoriete fotoplekje voor de eekhoorn. Stel je voor: een aantal omgevallen boomstammen, zes, zeven mensen op een rij met een megagrote telelens. Op een stam ligt een hele hoop voer en ja hoor, daar komen dan de eekhoorntjes op af en kunnen de fotografen plaatjes schieten. Echte eekhoornpaparazzi. Dan het plekje bij de brug. Ook daar moesten meerdere mensen die met een hond wandelden inhouden omdat er net een foto gemaakt moest worden. Idioot, maar goed, ik liep er natuurlijk zelf ook. Ik sprak een fotograaf aan op wat hij al gezien had en hoe hij zijn instellingen van de camera dan had staan. Wat volgde was een fotografeerlesje. Oefenen met die man naast me met sluitertijd en belichting. Inzoomen en dergelijke. Ik deed natuurlijk net of ik verstand van had en zag die man op zijn camera knopjes gebruiken waarvan ik na al die jaren nog steeds niet weet wat het doet. Maar het was gewoon leuk, lekker gekletst met andere fotografen die het ook te druk vonden en na afloop, toen ik naar huis wilde, kon ik de auto niet meer vinden. Geen idee aan welke kant van het bos ik geparkeerd had. Uiteindelijk de auto in zicht, toen er nog twee fotografen het bos inkwamen met zakken vol met pinda's voor de eekhoorns. Het was me wat. Ik heb slechts enkele foto's gemaakt. Niet bewerkt.


Fijne lentedag vandaag.







Spelen met sluitertijd en belichting. 
Het geleerde ben ik alweer vergeten, maar dat maakt niet uit.



Dan nog wat foto's van een lente tuin. Elke dag komen er twee katers om de beurt in de tuin en gelukkig jagen ze op de muizen en dat werkt dus goed. Ze mogen van mij komen en blijven vaak een hele tijd lekker zitten zonnen.










Appelbloesem, kersenbloesem, sierappelbloesem, sleedoornbloesem. Dat belooft wat fruit dit jaar. 










Uitzicht vanaf de keukentafel. 





2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's. En al veel in bloei in de tuin🥳. Gelukkig je auto weer gevonden 😅😅
    Groetjes jvl

    BeantwoordenVerwijderen

  2. Jose Schouten
    16:18 (3 uur geleden)
    aan mij

    Weer mooie foto's.

    BeantwoordenVerwijderen

wat vond je van deze post?